Tacksam för hjälp

Mer
5 år 4 månader sedan #1119070 av Hoppfull
Svar från Hoppfull i ämnet Tacksam för hjälp
Tack Admin1. Hon är nyss fyllda 40 år och jag är 60 år. Jag fick henne väldigt ung och som jag skrivit tidigare dog hennes pappa i en olycka när jag väntade henne. Hennes liv började tragiskt redan från start. På den tiden var det dåliga kunskaper inom psykiatri. Kroppen har ju en fantastisk förmåga att klara av svåra situationer ex. vid graviditet. Det var först när jag fött henne som jag fick en depression p g a sorg/förlust. Jag var ju själv så ung när det skedde. Vad visste jag om sorg och nybliven mamma.

De första åren i ett barns liv är ju så viktiga så hon fick en dålig anknytning till mig redan som baby när jag blev sjuk. Det har jag haft mycket skuld för även fast jag inte kunde hjälpa det. Hennes läkare säger att det inte alls beror på det utan att det är rent biologiskt att man får Schizofreni. Både jag och min dotter tror ändå att miljön har betydelse vid sjukdomen. Vem vet vad som är hönan eller ägget.

Ja, visst är det medicin som hon behöver i första hand. Jag ska ringa hennes läkare i morgon. Självhjälpsböcker om röster etc blir för skrämmande för henne nu.

www.1177.se/Stockholm/Tema/Barn-och-fora...spel-och-anknytning/
Bilagor:
Mer
5 år 4 månader sedan #1119071 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tacksam för hjälp
Hoppfull har du i din tur någon som du själv kan prata med? Om inte gå själv till sjukhuskyrkan och be att få någon att prata med du behöver det för att orka med, annars faller du själv ihop som ett korthus, prata med någon som har utbildning för det. De går själva och pratar med någon för att orka, i detta läge behöver du själv någon att prata med. Det hindrar inte din dotter om hon också får någon att prata med på samma ställe men inte samma person. Kom ihåg att du får prata och tänka vad som helst men du får inte göra vad som helst

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 4 månader sedan #1119075 av Hoppfull
Svar från Hoppfull i ämnet Tacksam för hjälp
Nissgossen, gulle dig. Visst har du rätt att jag säkert själv skulle behöva någon form av hjälp. Jag ältar det om och om igen det som skedde. Begriper inte att jag inte förstod på en gång att hon hoppat. Hon lever och det är det viktigaste av allt förutom att prata med hennes läkare om medicin.

Tack :hjärta Jag glömmer er inte.
Bilagor:
Mer
5 år 4 månader sedan - 5 år 4 månader sedan #1119081 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tacksam för hjälp
Bara gå dit och prata, jag gick till en utbildad psykolog där, hon var chef för de andra som inte var utbildade psykologer men som fått lära sig att prata med hjälp sökande som en av den sade det behöver inte vara en kristen åsna det duger med vilken åsna som helst.

Det kostar inga pengar, gå dit nu. när du själv vill förstås, det tar inte mina röster utan de säger NU! Lär dig stå emot impulshandlingen förövrigt Låg dåvarande personal tidningen impulsen i deras pausrum. Alltså i personalrummet för personal på avd.

En gång hade vi än vi kände som var sjuk han antastade en granne till oss som var hemma hos oss, hon blivande ssk sade han är sjuk. Jag sade till honom vi tar en taxi till sjukhuset jag betalar du följer med. Han blev inlagd han ringde mig och sa jag behöver rena kläder. jag tog bussen dit och på avd hamnade jag i personalens pausrum. En kvinna sade var det du som kom in med honom, ja jakade och hon sade bra han är verkligen sjuk han behövde det. Jag fick hans nyckel till hans lägenhet allt var i en enda röra med ett berg av disk i diskhon tog disken fy, jag tog upp pluggen tappade nytt vatten och diskade. Jag hade stora besvär för att hitta rena kläder, jag tog med det minst smutsiga och åkte till sjukhuset överlämnade det och nyckeln sedan fick han permission senare han bodde i ett hus i Kortedala och när han ställde sig vid hållplatsen slängde han sig framför spårvagnen och dog

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 4 månader sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 4 månader sedan #1119083 av Hoppfull
Svar från Hoppfull i ämnet Tacksam för hjälp
Nissegossen, tack.

Just nu sitter jag och samlar information och får inget annat gjort. Det blir kanske framöver.
Mer
5 år 4 månader sedan #1119100 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tacksam för hjälp
Ät något, det behöver du också.

Fastna inte framför datorn, det är dags för egentid Damen!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum