Hur gör vi när någon på Viska blir suicidal?

Mer
15 år 6 månader sedan #156761 av Isa-Alise
Det du skriver om Nissegossen måste ha hänt under den tid då jag inte hade tillgång till dator på fritiden och inte var så aktiv här... det låter hemskt att någon blev mobbad på Viska...
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 6 månader sedan #156762 av Jocke
Du menar, att vi kan få henne att koppla ifrån suicidetankarna? Att vi gör en välgörande mening? Att personalen inför censur är konstigt, då det är den fria tanken som slår revolt som är den friska parten, den kan man inte underkuva med censur. Då är det bättre med barnförbjudna scener, då känner dem sig ansvariga över vad dem ser. Precis som att köra bil, nä jag tror inte på censur, fy fan vårdarna i NUS!

Vars är världen på väg?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 6 månader sedan #156764 av Jocke

Nissegossen skrev: Hennes dator var förövrigt barnsäker och hon kunde inte ens komma in på youtube.
Jag tror att handledaren såg viska som en möjlighet att komma ut och få kontakt! Självklart hade hon inte valt detta själv, det tror jag inte!


Du Menar lilla IDA? Förlåt!

Vars är världen på väg?
Mer
15 år 6 månader sedan #156765 av Nissegossen
Här Isa-Alise kan du botanisera och Gud vad jag saknade dig på forumet då!
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=1&am....php?f=1&t=10461 [/url]<!-- l -->
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=1&am....php?f=1&t=11638 [/url]<!-- l -->
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=1&am....php?f=1&t=10437 [/url]<!-- l -->
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=1&am....php?f=1&t=11605 [/url]<!-- l -->

Sök själv på forum det blir sexton träff på x-ida!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 6 månader sedan #156767 av Geta
I det här fallet tycker jag att handledaren eller vårdarna
var ansvariga. De skulle inte ha introducerat henne här
på Viska utan att ha förklarat vad det handlade om.
Det är väl mycket begärt att schizofrena eller personer
med andra störningar ska förstå något så komplicerat,
som det trots allt var.
Mer
15 år 6 månader sedan #156768 av Admin1
Det har säkert varit tusentals psykiskt sjuka, som skrivit i forumet. Men bara X-Ida har uppträtt som X-Ida. Det är en varningsklocka. Av alla som postat här har bara en haft en kontaktman eller kontaktperson, som vi kunde kommunicera med. Här skrev hon obegripligt medan det i bloggen var hur klart som helst. Många varningsklockor.

Mycket tyder tycker jag på att hon inte var sjuk på riktigt utan kanske bara skrev här för att få läsare till bloggen sin. Jag tror att folk blev arga på henne därför att de kände på sig att hon inte var psykiskt sjuk på riktigt utan att hon försökte att driva med dem.