Hur gör vi när någon på Viska blir suicidal?

Mer
15 år 6 månader sedan #156769 av Drummer
Vi skippar dödsfällorna och annat som mord. Men i dessa två filmer märker jag att huvudkaraktärerna letar reda på dom som är skyldiga. Deras tankesätt är bra enligt mig, men något som anknyter till mord är inte bra.
Mer
15 år 6 månader sedan #156773 av Isa-Alise
X-Ida verkar ha en grav dyslexi som ger svårigheter att stava... men hon är ingen 4 - 5 åring kognitivt... kanske något naive, men vuxen...

Det är en gäst som är taskig mot henne... menar du att det är en oninloggad Viskamedlem? De flesta andra medlemmar stöttar henne fint, enligt vad som är postat i de fyra trådarna...
Mer
15 år 6 månader sedan #156774 av Nissegossen

Admin1 skrev: Det har säkert varit tusentals psykiskt sjuka, som skrivit i forumet. Men bara X-Ida har uppträtt som X-Ida. Det är en varningsklocka. Av alla som postat här har bara en haft en kontaktman eller kontaktperson, som vi kunde kommunicera med. Här skrev hon obegripligt medan det i bloggen var hur klart som helst. Många varningsklockor.

Mycket tyder tycker jag på att hon inte var sjuk på riktigt utan kanske bara skrev här för att få läsare till bloggen sin. Jag tror att folk blev arga på henne därför att de kände på sig att hon inte var psykiskt sjuk på riktigt utan att hon försökte att driva med dem.


Jag hade god kontakt med x-idas personal på det psyke hon låg inlagd på!
Jag gjorde så gott jag kunde....

Mycket riktigt var det handledaren som för det mesta skötte bloggen, men x-ida skrev också själv där!

x-ikda var en riktigt handikappad kvinna, jag fick kommunicera med hennes gode man för att få fram brev till henne.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 6 månader sedan #156775 av Drummer
Finns en del som skär sig i armarna eller andra delar av kroppen för att få uppmärksamhet när dom mår bra. Detta är falskt och skyldigt.

Deras tänkande är, ovaoo detta är coolt men dom vet egentligen inte vad det riktigt handlar om för att kunna visa det på ett äkta sätt. Äkta är dom som tyvärr har problematiken. Då är det inget spel för galleriet.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 6 månader sedan #156778 av Jocke
min lilla värld finns det inga blommor.
I min lilla värld finns det ingen mormor.
I min lilla värld finns det förödelse.
Skräck och bedrövelse.
Våldtagen som barn.
Färgad svart som garn.Ingen oskulld kvar.
Den försvann som jag.För i min lilla värld finns det inga blommor.
I min lilla värld fanns det bara HOROR.


Vars är världen på väg?
Mer
15 år 6 månader sedan #156780 av Isa-Alise

Admin1 skrev: Det har säkert varit tusentals psykiskt sjuka, som skrivit i forumet. Men bara X-Ida har uppträtt som X-Ida. Det är en varningsklocka. Av alla som postat här har bara en haft en kontaktman eller kontaktperson, som vi kunde kommunicera med. Här skrev hon obegripligt medan det i bloggen var hur klart som helst. Många varningsklockor.

Mycket tyder tycker jag på att hon inte var sjuk på riktigt utan kanske bara skrev här för att få läsare till bloggen sin. Jag tror att folk blev arga på henne därför att de kände på sig att hon inte var psykiskt sjuk på riktigt utan att hon försökte att driva med dem.


Jasså. Är det säkert att hon skrev i sin blogg utan rättstavningsprogram? Det finns inte här på Viska, har saknat det själv, faktiskt. För många med dyslexi underlättar det mycket.

Varför skulle hon fejka sjukdom? Jag har svårt att tro att en blogg kan vara orsak till en sådan sak.