Hur gör vi när någon på Viska blir suicidal?

Mer
15 år 6 månader sedan #156749 av Nissegossen

Geta skrev: Det konstiga var att det verkade vara vårdpersonal
som var språkrör och skrev i hennes blogg. Det blev
väldigt förvirrande.


Det var blandat! I många fall satt hon ensam med datorn på sitt rum och försökte skriva på egen hand utan handledare. Oftast på natten med ett extra vak som satt och halvsov.

Hon hade hjälp av en handledare, javisst men hon kunde inte följa hela tiden vad x-ida skrev.

Jag kommenterar endast jocke med att jag säger att det visar mycket om empatiförmåga och intelligens vad gäller de som mobbade henne!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 6 månader sedan #156752 av Nissegossen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 6 månader sedan #156754 av Jocke
Läste nyss tråden "jag orkar inte leva". Där slogs jag av hur många det var som blandade sig in i diskussionen om henne, med henne. De flesta svaren var väldigt kloka, men förstod hon detta med sin djupa ångest?
Där menar jag, kan man förenkla kommunikationen med att enbart handla om förtroende, då tror vi ska blanda in mindre människor här?
Det låter på mig, som att folk inte tolererar "ta dig i kragen" när dem själva kommer med sina goda råd. Men Nisse låt oss alla bry sig och inte bara några få. Detta är ett globalt problem, eftersom vi mer tycker än vi kan komma med adekvata råd. Det är denna tomma fälla vi alla slåss mot, vare sig vi vill eller inte. Detta betyder egentligen, ingen kan hjälpa dig, du måste klara dig själv. Det är denna tanke vi måste bygga bort.

Vars är världen på väg?
Mer
15 år 6 månader sedan #156758 av Nissegossen
Hennes dator var förövrigt barnsäker och hon kunde inte ens komma in på youtube.
Jag tror att handledaren såg viska som en möjlighet att komma ut och få kontakt! Självklart hade hon inte valt detta själv, det tror jag inte!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 6 månader sedan #156759 av Geta
Det var nog många här på Viska som blev väldigt
förvirrade och kunde inte förstå sammanhangen.
Det var nog få som fattade vad det handlade om.
Mer
15 år 6 månader sedan #156760 av Drummer
Vissa blir mer respekterade än andra här har jag märkt.

Jag tror att det är viktigt att se Saw V filmen som kommer snart, som ger ett budskap om att alla kan drabbas av det mest fruktansvärda. När det blir ombytta roller, så kommer det säkert finnas många som inte inser att det är fullt lika realistiskt som samhällets realitet ofta. Det är ingen skillnad. Temat i filmen är "Dom som nu älskas mera, kanske kommer få det jobbigare.

Man kan ta ett exempel till i filmen "No country for old men". När den äldre sheriffen säger, "Jag önskar nu när jag är äldre och att gud skulle göra sig påmind". Han har haft det så jävla bra och vill nu ha det ännu bättre. Det är lite skevt enligt mig. Dom som jag mer tycker är värda att gud ska hålla ett gott öga på är dom som kanske snart äntligen ska få sin röst hörd när dom inte fått det innan. Det finns en logik i det här.