Hur gör vi när någon på Viska blir suicidal?

Mer
15 år 6 månader sedan #156781 av Isa-Alise
Jocke,

Är dikten om dig själv?
Mer
15 år 6 månader sedan #156782 av Nissegossen

Isa-Alise skrev: X-Ida verkar ha en grav dyslexi som ger svårigheter att stava... men hon är ingen 4 - 5 åring kognitivt... kanske något naive, men vuxen...

Det är en gäst som är taskig mot henne... menar du att det är en oninloggad Viskamedlem? De flesta andra medlemmar stöttar henne fint, enligt vad som är postat i de fyra trådarna...


Det ligger under de sexton trådar som finns där. Många stöttade henne, men det var några som jag inte tyckte skötte sig!

Ta och gå igenom dem när du får tid.Det är ingen brådska.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 6 månader sedan #156783 av Admin1
Massor av andra har varit inlagda här, men inte har de fått hjälp av personalen för att kontakta Viska utan de har fått gå till biblioteket själv eller kontakta Viska under permission. Hur vet du att du kontaktat hennes gode man och kontaktman?
Mer
15 år 6 månader sedan #156784 av Isa-Alise

Nissegossen skrev:

Isa-Alise skrev: X-Ida verkar ha en grav dyslexi som ger svårigheter att stava... men hon är ingen 4 - 5 åring kognitivt... kanske något naive, men vuxen...

Det är en gäst som är taskig mot henne... menar du att det är en oninloggad Viskamedlem? De flesta andra medlemmar stöttar henne fint, enligt vad som är postat i de fyra trådarna...


Det ligger under de sexton trådar som finns där. Många stöttade henne, men det var några som jag inte tyckte skötte sig!

Ta och gå igenom dem när du får tid.Det är ingen brådska.


Jag ser ingen direkt mobbning, har dock inte gott igenom alla trådarna...

Vissa här är kantiga ibland och man kan bli stött eller ledsen ibland... men de flesta är mycket stöttande, mjuka och försiktiga i vad de skriver.
Mer
15 år 6 månader sedan #156785 av Isa-Alise

Admin1 skrev: Massor av andra har varit inlagda här, men inte har de fått hjälp av personalen för att kontakta Viska utan de har fått gå till biblioteket själv eller kontakta Viska under permission. Hur vet du att du kontaktat hennes gode man och kontaktman?


Du tror alltså att hon fejkade. Men varför så länge i så fall? Så roligt kan det inte vara.
Mer
15 år 6 månader sedan #156786 av Geta
Hur kan man komma på idén att schizofrena skulle
kunna förstå något så komplicerat som det här med
X-Ida? Jag tycker att det var ett övergrepp att hänvisa
X-Ida till Viska både för X-Ida och oss på Viska.