Vad är fel med självmord?

Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1314174 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad är fel med självmord?

Nissegossen skrev:

Admin1 skrev: Du hittar på Nissegossen. Ted hade haft problem i 12 år och borde fått antipsykotika länge. Han borde själv kunnat räkna ut att han hade schizofreni. Knappast troligt att de hade meddelat diagnos per telefon dagen innan han skulle läggas in. Helt orimligt. 

Står uttryckligen i denna artikel att Ted Gärdestad tog livet av sig samma dag han fick diagnosen per telefon.  www.expressen.se/noje/psykosen-som-blev-teds-dod/
– Inte heller läkardiagnoser talade klarspråk. Ingen läkare sa ordet schizofreni till mig förrän den dagen som Ted dog, säger Kenneth Gärdestad.
 

Du har missuppfattat. Det står att Kenneth fick reda på diagnosen samma dag som Ted dog. "– Inte heller läkardiagnoser talade klarspråk. Ingen läkare sa ordet schizofreni till mig förrän den dagen som Ted dog, säger Kenneth Gärdestad" Ted saknade sjukdomsinsikt. Även om han fått diagnosen hade han inte trott på den.
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 3 månader sedan #1314176 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad är fel med självmord?
Det låter ju som att de anhöriga inte heller hade sjukdomsinsikt. Om man ser bilder på Ted från den här tiden, kan man tydligt se att han inte mådde bra.
Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1314179 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad är fel med självmord?
Han turnerade innan han dog. Läste ett reportage om en av hans konserter. Efteråt hade bandet suttit och pratat glatt med varandra medan Ted verkade frånvarande.
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 3 månader sedan #1314182 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad är fel med självmord?
De körde slut på honom med turnéer. Precis som för Avicii som också begick självmord.
Mer
3 år 3 månader sedan #1314183 av Nissegossen
Det är ingen ide att skriva om det. Jag har min uppfattning klar och ni hävdar er. Ingen får rätt i detta som skrivs här, tyvärr! Jag skriver min sanning, ni er och ingen av oss lär få reda på absolut sanning, i detta vilar jag i min sanning jag talar ur mitt minne som dåvarande sanning. Går inte vidare i polemik om detta, jag har skrivit min sanning och låter det bero med det. Historien ger mig rätt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 3 månader sedan #1314186 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad är fel med självmord?
Vi här på Viska har i regel räknat ut vår schizofrenidiagnos innan vi har fått den. Det har inte varit någon överraskning.