Gick från New Ages till Jesus.

Mer
11 år 7 månader sedan #519419 av Saari

Melun skrev:
Knappast, man vinner ingen respekt av att vända kappan efter vinden. Jag har fått bevis på att Jesus lever och jag springer i det loppet för att vinna evigt liv.


Jag är glad att du hittat din trygghet. Det är det viktigaste när det kommer till religion,tycker jag.
Mer
11 år 7 månader sedan #519421 av Potte-Boa Jösse
Religioner är ett helvete, de har spridit mycket skräck, pedofili, blod och död på jorden. Religion är till för att styra folk dit överheten vill. Gud finns inte i religionen utan i naturen. Det är religionen och präster som delar upp människor i goda och onda. Kärleken är fri och kan inte ägas. Alla kan hitta en inre frid inom sig. Vägarna dit äro outgrundliga.

Imagine there's no heaven
It's easy if you try
No hell below us
Above us only sky
Imagine all the people living for today

Imagine there's no countries
It isn't hard to do
Nothing to kill or die for
And no religion too
Imagine all the people living life in peace

You, you may say
I'm a dreamer, but I'm not the only one
I hope some day you'll join us
And the world will be as one

Imagine no possessions
I wonder if you can
No need for greed or hunger
A brotherhood of man
Imagine all the people sharing all the world

You, you may say
I'm a dreamer, but I'm not the only one
I hope some day you'll join us
And the world will live as one

Fridens liljor
Pottis
Mer
11 år 7 månader sedan #519437 av Nissegossen
Angående den sången, vill jag säga dig Pottis, att han lever där han är idag och om man mister sitt liv på grund av tro på Jesus, så har man rätt att få det åter.

Det finns fler världar än den här och jag tror på det pottis, men vill inte alls predika den här, den tro jag har. Vill inte göra om samma som jag själv inte tycker om hos andra, nämligen att missionera min tro så hårt att andra inte kan ta det.
[youtube:2xzqv47s]XLgYAHHkPFs[/youtube:2xzqv47s]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 7 månader sedan #519438 av Nissegossen
Den som tar en annan människas liv, är skyldig till att ge den människan ett nytt liv...
Hur går det ihop? Det är förborgat.

Å andra sidan du kan inte resa Cain när han är lagd i sin grav.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 7 månader sedan #519449 av Geta
Förstår inte nödvändigheten i att omvända alla till kristendomen? :va?
Mer
11 år 7 månader sedan #519464 av Nissegossen
:D Hade det varit bättre om vi hade varit muslimer?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum