Gick från New Ages till Jesus.

Mer
11 år 7 månader sedan #519555 av Zoidar
Enligt bibeln är alla människor syndare. Ingen människa är god nog. Om vi vore helt goda skulle vi inte behöva Jesus.

Anchored in Christ ✟

Mer
11 år 7 månader sedan #519568 av Potte-Boa Jösse
Här är fler Bibel citat att förklara. Enligt Bibeln får jag äga kvinnliga och manliga slavar från ett grannland. Hahaha, enligt Bibeln, vad är det?

Mer
11 år 7 månader sedan #519571 av Zoidar
Ja, det var ju lagligt på den tiden. Konstigare är det inte.

Anchored in Christ ✟

Mer
11 år 7 månader sedan #519584 av Potte-Boa Jösse

zoidar skrev: Enligt bibeln är alla människor syndare. Ingen människa är god nog. Om vi vore helt goda skulle vi inte behöva Jesus.


Hur kan vi vara syndare om Jesus dog på korset för våra synder. Då är ju inga människor syndare. Eller har jag fattat fel?
Mer
11 år 7 månader sedan #519616 av saara
Potte-Boa Jösse, du har fattat fel. Det är p.ga att alla mänskor är syndare som Jesus dog på korset. Han tog på sig straffet för alla mänskors synder. Mänskan behöver inse att hon är en syndare som har brutit mot Guds bud och behöver få förlåtelse.Hon behöver be Gud om förlåtelse och acceptera Jesus som sin frälsare och försonare. Först då har hon nytta av Jesu död på korset.

Jag svarar kort på inlägget som du visar från en tidning.Inlägget hänvisar till Gamla Testamentes lagar och nu lever vi i Nya Testamentes tid.

Man behöver bli född på nytt för att få komma till himlen en dag. Att bli född på nytt innebär att man tar emot Jesus i sitt hjärta och erkänner att man är en syndare som behöver förlåtelse.Då jag skriver om Jesus här vill jag er andra bara väl. Jag vet att det finns en himmel och helvete efter detta jordeliv och bara Jesus kan rädda mänskan från helvetet. Det skulle vara fel att inte varna andra mänskor för helvetet och det skulle vara fel att inte berätta om hur man blir frälst.
Det var Gud själv som försonade mänskan med sig själv då han lät sin Son födas till denna jord och sedan dö på ett kors. Skall citera Bibeln från 1Kor 1:18 -25 :

18Talet om korset är en dårskap för dem som går förlorade, men för oss som räddas är det en Guds kraft. 19Det står skrivet: Jag skall göra slut på de visas vishet, och de förståndigas förstånd skall jag utplåna. 20Var finns nu de visa, de skriftlärda och denna världens kloka huvuden? Har inte Gud gjort världens vishet till dårskap? 21Ty eftersom världen, omgiven av Guds vishet, inte lärde känna Gud genom visheten, beslöt Gud att genom dårskapen i förkunnelsen rädda dem som tror. 22Judarna begär tecken och grekerna söker vishet,[color=#FF0040:3viztxpd] 23men vi förkunnar en Kristus som blivit korsfäst, en stötesten för judarna och en dårskap för hedningarna, 24men för de kallade, judar som greker, en Kristus som är Guds kraft och Guds vishet. 25Guds dårskap är visare än människorna och Guds svaghet starkare än människorna.[/color:3viztxpd]
Mer
11 år 7 månader sedan #519620 av saara
Om ni har svårt att förstå det som jag har berätta om Jesus och Guds helighet och att vi mänskor behöver bli försonade med Gud och om ämnet intresserar er så googla på t.ex: Varför måste Jesus dö på korset.Varför måste Jesus försona mänskligheten med Gud. Det handlar om att Gud är en helig Gud som inte tål någon synd och synden måste försonas för att mänskan igen skall kunna ha gemenskap med Gud. :hjärta