Gick från New Ages till Jesus.

Mer
11 år 7 månader sedan #519621 av Geta
Men du tror ju inte på det själv, saara. Du lider ju helvetes kval för de synder som du anser att du är skyldig till.
Mer
11 år 7 månader sedan #519623 av saara
Jag tror att jag är förlåten, fastän jag kan plågas av gamla synder.En kristen behöver ofta be om förlåtelse för sina synder. Jag har bjudit in Jesus i mitt hjärta och han bor där. Det står i Bibeln: Om vårt hjärta fördömer oss så är Gud större än vårt hjärta och vet allt. Satan vill anklaga mig /oss och få oss att tro att vi inte är förlåtna fast vi är det. Jag funderar mycket på detta med synd och förlåtelse. Man kan växa i sin tro och bli mera trygg i tron.
Mer
11 år 7 månader sedan #519677 av Potte-Boa Jösse
Jag vill bara skriva att jag slutar att skriva i Andliga frågor from nu.

Där det finns kärlek, finns ingen synd.


kram
Pottis
Mer
11 år 7 månader sedan #519678 av björk
Pottis,

Det kan ju va att andra föraktar den kärleken Du ger.
Kanske de bygger en del på självförakt.
Det jag vet är att när jag är död då är jag sten död.
Då kan ingen göra mig nått.
Mer
11 år 7 månader sedan #519679 av saara
På jorden finns ingen fullkomlig kärlek pga synden. I himlen finns bara KÄRLEK. :hjärta
Mer
11 år 7 månader sedan #522119 av notwoodstock
Varför lidandet finns i en kristen människas liv, är kanske något som jag inte alltid funderat på.

Men jag tror det står att Gud inte sänder prövningar, men han kan tillåta prövningar. Såsom med Job.

Men syndamedvetenhet måste ju vara nyttig. Jag själv bad Gud om förlåtelse för alla mina synder när jag blev kristen. Men då visste jag inte att det kanske bara var en ond domare som först hörde mina böner. Jag bad nog inte i Jesus namn.

Och det här med våra kors borde väl också vara inblandat. Att bära korset var ju mycket jobbigt för Kristus, och se på martyrerna, vad dom råkade ut för. Förföljelse...

Men en kristen människas kors vet jag faktiskt inte på rak arm vad som brukar vara inblandat. Men enligt det ovan så kan det ju vara jobbigt.

/notwoodstock :hjärta