Hälsotråden 2017

  • MaxMin
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 4 månader sedan #893480 av MaxMin
Svar från MaxMin i ämnet Hälsotråden 2017
Jag är nykter sen 4 år, men innan dess drack jag stora mängder när jag var manisk och psykotisk. Men annars inte så intresserad av alkohol eftersom jag är lite nördig och gärna sitter och läser eller gör något annat där jag behöver vara skärp på helgerna. Jobbade också mycket helgkväll när jag pluggade så då hittade man ju bara luckor att dricka mellan arbetspass, träning, studier mm när man var manisk och inte hade så stort behov av sömn och dålig insikt om alkohols påverkan...
Mer
7 år 4 månader sedan #893482 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hälsotråden 2017

Drummer skrev: Kan du förklara lite för oss Geta hur de äldre preparaten verkade på dig?

Man blev mycket slöare på de gamla preparaten. Kanske en utvikning i den här tråden.
Mer
7 år 4 månader sedan #893495 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Hälsotråden 2017

Utomjordingen skrev: Tips, gör som jag - kokböcker/recept brukar jag printa ut från Internet/Dator!


Om man inte har skrivare, speciellt - så är det en metod som Mac'en klarar, att exportera recept till pdf-format. Jag kan lägga dom i en mapp och sedan packa alltihop i en enda samling. Jag har Adobe Acrobat Professional, men det kanske finns annan programvara för att enkelt hantera pdf-filer.

Fördelen är att man enkelt kan söka på ingredienser eller namn, t.ex "löksoppa" eller "lök".

Ett alternativ är något modernt recepthjälpmedel, har inte koll på vad det finns - siter heller.
Mer
7 år 4 månader sedan #893504 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Hälsotråden 2017
Mitt tips e o kolla dokumentären "food matters" den hjälpte mig o ändra vanor o äta hälsosammare.
Mer
7 år 4 månader sedan #893505 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Hälsotråden 2017
[youtube:2kojnj5i]FeG2Kcla_Sk[/youtube:2kojnj5i] kanske finns utan japansk (eller vad de nu e) textning också nånstans
  • MaxMin
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
7 år 4 månader sedan #893558 av MaxMin
Svar från MaxMin i ämnet Hälsotråden 2017
Dagens mat

Lunch: Nötfärssås med fullkornspasta

Mellanmål: Morot

Middag: panerad vit fisk, mathavre, citronsås, sockerärtor

Om jag är uppe hela natten så äter jag säkert någon linfrömacka med pålägg.