Hur gör du för att nå dina mål?

Mer
6 år 5 månader sedan #992839 av memphis
jag har inte så många ambitioner, men jag får ändå saker gjorda genom att bara börja med steg 1. Sen tar jag itu med steg två. Om jag ser en lång rad av steg framför mig så orkar jag inte med det. T ex flygresan jag gjorde nyss, så tyckte pappa det var konstigt att jag inte tänkt vad som skulle hända när jag landat. Men jag tänker inte alls på steg 2 förrän steg 1 är över. Det är min strategi för att nå mina mål.
Mer
6 år 5 månader sedan #992885 av Amandara
Jag lever i nuet. Gör det som behöver göras så vitt jag orkar. Nu har vi tex flyttat, stökat, omorganiserar och slängt. Har varit jobbigt. Vi har rullat ut bollen och tutat på så länge vi orkat. Nu är jag sliten så det blir skönt med en vilodag imorgon. Tar en dag i sänder och en sak i taget som ispegelland.
Mer
6 år 5 månader sedan #992896 av Utomjordingen
Tänker långsiktigt! Som idag så har jag 2-3 års plan när det gäller min hobbyverksamhet.

Sakta men säkert så kommer jag ha ett lager som jag sedan ska försöka sälja för det dubbla. Säg, 40 tusen kronor i lager som jag sen har tänkt att jag ska sälja för 80 tusen kronor som startskott!