Våra schizofrena upplevelser?

Mer
4 år 6 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1197700 av Clean
Geta gubbhelvetet våldtog mej som barn som jag ibland får lite matpengar!

Dessutom mitt huvudämne att få pengar innan jag blev dömd var ekonomiska brott och inte utpressning. Men sedan jag har släpps ut och inte är längre ungdom så har jag insett det är värt mödan att leva hederligt och ha det lite bättre men på ett icke brottsligt sätt! För huset vinner alltid.

Admin1 skrev: Det finns ingen skarp gräns mellan frisk och sjuk. Det flyter ihop. Anhöriga kan vara lite åt det sjuka hållet för de har samma gener. Vid schizofreni klarar man inte av att jobba.

Det klarar man väll visst av att göra bara det är rätt sorts jobb, jag studerar nu och det funkar faktiskt, jag tror att om man är helt återställd klarar man av att jobba det säger min läkare också men det är klart att man inte vill ge sig på ett stressigt jobb om man kan få nästan lika mycket i lön utan att jobba... det finns forskare, psykologer, läkare och akademiker som Elyn Saks med schizofreni... man skall nog försöka tycker jag, det finns de som kan jobba 100% 80% 50% osv allt beror på hur hårt man är drabbad
Last edit: 4 år 5 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 6 månader sedan #1197710 av björk
En gång bankade hen, Jonas i trädörra ett 7tal g.g.r.

Det var den mest sämsta erfarenhet bland andra.

(jag duschade) jag blev helt
förstörd kvadad.
Mer
4 år 6 månader sedan #1197711 av Geta
Svar från Geta i ämnet Våra schizofrena upplevelser?
Jag pluggade och jobbade i cirka tjugo år. Var nog inte så önskvärd men de var tvungna för att inte råka ut för Diskrimineringsombudsmannen.
Mer
4 år 6 månader sedan #1197718 av memphis
Jag jobbade och studerade i 15 år. Innan jag blev sjuk var jag inte rädd för att ta i. Jobbade hårt.
Mer
4 år 6 månader sedan #1197720 av Geta
Svar från Geta i ämnet Våra schizofrena upplevelser?
"Soffan" i Göteborg är inte heller rädd för att ta i. Hon petades från sitt politiska uppdrag inom Socialdemokraterna.
Nu söker hon jobb som lastbilschaufför. Har kompletterat sitt körkort.

www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/tidigare-...som-lastbilschauffor
Mer
4 år 6 månader sedan #1197726 av memphis
Lastbilschaufför är nog ett bra jobb. Sitta ensam i bilen med sin hund, bara lasta och lossa kunde nån annan få göra :)