Trycka en bok

Mer
6 år 1 vecka sedan #1048444 av Zoidar
Trycka en bok skapades av Zoidar
Jag har länge funderat på skriva en bok, men eftersom jag tänkt mig minst 100 sidor har jag blivit besegrad redan innan jag börjat. Därför har jag en ny tanke. Kan jag skriva en kortare bok på kanske 20-30 sidor? Räknas det som en bok eller finns det minimikrav på sidor.

Sen undrar jag var jag ska vända mig för att trycka boken. Jag tänker mig att jag minst vill trycka 100 ex. Vad skulle det i så fall kosta?

Anchored in Christ ✟

Mer
6 år 1 vecka sedan #1048446 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Trycka en bok
Om huvudmålet är att trycka en bok och innehållet inte viktigt, så tror jag du blir besviken. Skriv boken först! Sedan, när du vet antal sidor, kan du kolla vad det kostar!

Jag skrev en bok som blev på 177 sidor. Den tryckte jag som pocket i 2 ex på Vulkan. Är inte nöjd med hur den ser ut och det visade sig att jag var en medioker författare, för den sålde inte alls. Inga ex utöver mina två.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
6 år 1 vecka sedan #1048450 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Trycka en bok
Det finnes både romaner, noveletter og noveller. Om jeg skulle ha skrevet noe nå, ville det nok blitt en essaysamling. Har dog ingen kreativ gnist lengre.
Mer
6 år 1 vecka sedan #1048452 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Trycka en bok
Innehållet är så klart det viktiga. Men med det stoff jag har tvivlar jag på det blir mer än 20 sidor.

Jag vet inte om jag tänkt sälja den, snarare skänka den med en lite notis att man kan sätta in en valfri summa på min bank om man gillade den. Antagligen går man med förlust, men det är ok, så länge jag själv är nöjd med den.

Vulkan alltså?

Anchored in Christ ✟

Mer
6 år 1 vecka sedan #1048453 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Trycka en bok
Ser att mitt inlägg inte var särskilt peppande. Hm. Att skriva är utvecklande! Man behöver avsätta en tid varje dag eller åtminstone ett par ggr i veckan då man sätter sig och skriver lite. Ibland tryter orden, och ibland går det lätt att skriva kapitel efter kapitel.

Det tog mig nio månader att skriva det jag numera, stolt, har i bokhyllan. Jag kallar det ibland för ett "pappersbarn". Det var givande att göra.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
6 år 1 vecka sedan - 6 år 1 vecka sedan #1048454 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Trycka en bok
Vulkan är ett av alternativen, men troligen inte det bästa. De fyller ut boken med tomma sidor om det är för lite text så du behöver inte oroa dig för att du har för lite material...

Prata inte med hat i munnen!
Last edit: 6 år 1 vecka sedan by Inwatto.