Trycka en bok

Mer
6 år 1 vecka sedan - 6 år 1 vecka sedan #1048455 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Trycka en bok

Inwatto skrev: Vulkan är ett av alternativen, men troligen inte det bästa. De fyller ut boken med tomma sidor om det är för lite text så du behöver inte oroa dig för att du har för lite material...


Jasså ok!

Det är lite svårt att veta antal sidor också för vet att grenarna kan växa med trädet, så säga. Gjorde en uppskattning på deras sida på 100st böcker på 50s. Kostanden blev 5300kr.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 6 år 1 vecka sedan by Zoidar.
Mer
6 år 1 vecka sedan #1048458 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Trycka en bok
Man kanske kan börja trycka i mindre skala 10st och se att man kan hitta läsare. Jag har dock en rätt tydlig kundkrets och det är kyrkan. Många kyrkor skulle nog ta emot boken om den var gratis.

Anchored in Christ ✟

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 1 vecka sedan #1048459 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Trycka en bok
Fråga Recard om Vulkan, han har vissa erfarenheter av dem!

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 1 vecka sedan #1048463 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Trycka en bok
Jag skulle inte rekommendera vulkan, ja tryckte min där o de va rätt hemska så ja avpublicerade. Jag tryckte 30 ex o har sålt 26. Har nog förlorat en liten summa på de, så om ditt mål är att tjäna pengar på de skulle ja inte rekommendera de. Min bok är kanske 70 sidor i ett litet format.
Mer
6 år 1 vecka sedan - 6 år 1 vecka sedan #1048466 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Trycka en bok
Ni anonyma som ska sälja böcker - köp en bokbindare och tryck en 10 - tal böcker och sälj sen via egen hemsida för runt 5-10 tusen kronor sammanlagt så tjänar Ni kanske in tillbaka pengarna.

Ni som är kändisar och finns med i Tv/radio kan ju bara göra reklam för Er, Ni behöver verkligen inte trycka egna böcker.
Last edit: 6 år 1 vecka sedan by Utomjordingen.
Mer
6 år 1 vecka sedan #1048499 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Trycka en bok
Kan bara säga att de n handledare jag hade på en data skrivarkurs Gyllenkroken nere vid Svingeln bladet vi skrev redigerade layout samt trycka tidningen den hette just Svingeln. Vi som gick kursen gjorde allt för att få text vi skrev alla som var på kursen. Hon sade några år senare. (Det var 1999, då fick jag min första e-post, samt att vi lärde oss hur datorn funkar. Jag var mycket produktiv som skrev texter, för datorn var allra bästa att skriva på med backsteg och Delet det var som en stilla bön att få lära om datorn den var det ultimata grejen som jag lärde mig att uttrycka mig på. Där syntes inte mitt handikapp, min finmotorik är totalt kvaddad, jag har svårt att kunna skriva min underskrift pga medicinskt betingad Parkisonism.

Jag bara skakar på mitt huvud, gissar att jag hade varit nu om inte datorn fanns här för mig i långa loppet.

Min handledare sade jag bara väntar på att du samlar det du skrivit i en bok och trycker den.
Det var ju det att nere i källaren var det en modell större skrivare och flera gånger tryckte jag upp andras böcker, jag hade själv kunnat att trycka upp den till självkostnadspris.Det absolut billigaste som jag kunnat få.

Jag hade fått välja format, antalet papper, tonern samt om jag väljer för färg på omslaget. De flesta utav de andras böcker för det mesta dikter, de valde A5 format, det var tryckt med klamrar i mitten.
Självkostnadspris.Kanske ett misstag att aldrig göra en bok, vet inte men det var mina val

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum