Trycka en bok

Mer
5 år 11 månader sedan - 5 år 11 månader sedan #1052432 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Trycka en bok

Recard2016 skrev: Jag hade me min bok i huvudet i flera år innan ja skrev den, berättade vissa historier för en del folk innan me.


Ja, det är ett bra sätt att genomarbeta den i huvudet. Jag skrev ner ett tiotal punkter jag ville skriva om.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 11 månader sedan by Zoidar.
Mer
5 år 11 månader sedan #1052434 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Trycka en bok

Cosmos skrev: Jag har ju redan skrivit en bok på typ 140 sidor A5. Skickade in den till Brombergs men fick tvärnej. Utan motivation, bara att de ger ut så många böcker ändå.

Min bok är en resa genom livet (plus sjukdom) och samtidigt en kärleksroman. Det blev lite för många munnar att mätta så jag funderar att skriva om den med det bästa materialet och koncentrera mig på det centrala: kärleksromanen mellan två skadade själar.


Det viktiga är inte att få den publicerad, utan själva den "skrivande resan", då man får begrunda, fundera och hitta på. Sen vill man kan man ju göra som jag, själv trycka upp och ge bort eller kanske i bästa fall sälja för en liten slant.

Anchored in Christ ✟

Mer
5 år 11 månader sedan #1052435 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Trycka en bok

Nissegossen skrev: Det är enkelt sätt er och skriv, egentligen tänker när jag skriver vad texten jag skall skriva går lätt, jag har liksom en sufflös inom mig i den stunden jag skriver det går lätt och inga problem då jag skriver. Orden bara kommer.

Samt skriv som ni talar, gärna någon annan som läser och gör korrektur då det ofta är så att man inte ser det själv


Ja, korrekturläsning är klokt. Man missar alltid saker själv. Min lillebror och min mamma läste igenom min uppsats, men jag vet ej hur noga de läste. Det finns säkerligen en del missar.

Anchored in Christ ✟

Mer
5 år 11 månader sedan #1053856 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Trycka en bok
Min uppsats blir färdigtryckt imorgon. Väldigt spännande! Ska dit och hämta dem efter lunchen.

Anchored in Christ ✟

Mer
5 år 11 månader sedan - 5 år 11 månader sedan #1053880 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Trycka en bok
Jag skriver om mitt liv, erfarenheter, tankar, reflektioner, vad som händer och kanske hur jag känner....men det är inget jag tänker göra en bok om....är överhuvudtaget inte intresserad av det vet inte riktigt varför men det bara är så och jag går på den instinkten.
Last edit: 5 år 11 månader sedan by Amandara.
Mer
5 år 11 månader sedan - 5 år 11 månader sedan #1054038 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Trycka en bok
Låter mer som en dagbok Amandara, det ska man kanske hålla för sig själv?

Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 11 månader sedan by Admin1.