Trycka en bok

Mer
5 år 11 månader sedan #1054671 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Trycka en bok
Nu är jag inne på nästa steg... översätta uppsatsen till engelska. Det är inte direkt någon rolig uppgift, men jag vill gärna också dela den med engelsktalande.

Anchored in Christ ✟

Mer
5 år 11 månader sedan #1054689 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Trycka en bok
Äsch....vi är alla människor med fel, brister och förtjänster och fördelar. Om jag är psykotisk så är det andra som varit med om precis samma sak och som kan spegla sig i det jag skriver. Är jag frisk så ja....jag tror inte att jag är unik utan att mina problem, upplevelser, tankar och känslor är universella. Jag är inte en egen unik människa i världen utan allt är del i ett sammanhang. Kan man skapa förståelse för olika så tror jag att man kan minska konflikter. Många vet inte hur en psykiskt sjuk människa lever, hur den tänker och känner....den som läser min blogg får inblick i hur det KAN vara. Jag är en av alla dem....med psykossjukdom och mesta delen av tiden är jag frisk med kognitiva och energimässigt handikapp. Jag är liksom inte unik.....kan vi dela med oss om våra liv tror jag vi kan skapa ökad förståelse för och förhoppningsvis bättre attityder till psykisk ohälsa.
Mer
5 år 11 månader sedan #1054690 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Trycka en bok
Du skriver ju om hur din kristna tro ser ut och då får jag inblick i det....du är en god representant för kristendom som jag ser det. Du bryr dig och försöker förstå och förmedla kristendomen utifrån ett kärleksfullt perspektiv med medkänsla och empati. Det tycker jag om. Även om jag inte tror förstår jag att man KAN tro....har varit troende i två av mina psykoser även om jag är ateist till vardags. Du är en bra representant för kristendomen och om du var präst i min kyrka kanske jag skulle gå och lyssna på dig. Det jag inte kan med är när någon tjatar om synder, hotar med helvete och förklarar hur dåliga vi är som människor....vi har ju haft några sådana som skapat oro här på viska. Är man psykotisk kan man fara väldigt illa av att lyssna på/läsa domedagsprofeter. Du är bra Zoidar....fortsätt med ditt värv tycker jag.
Mer
5 år 11 månader sedan - 5 år 11 månader sedan #1054692 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Trycka en bok
Tack för varma ord Amandara! Det var roligt att höra. :)

Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 11 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 11 månader sedan #1054718 av Geta
Svar från Geta i ämnet Trycka en bok
zoidar, du är inte koncentrerad på livet efter detta och det tycker jag är skönt.
Mer
5 år 11 månader sedan #1054747 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Trycka en bok

Geta skrev: zoidar, du är inte koncentrerad på livet efter detta och det tycker jag är skönt.


Vi ska ju inte sluta leva här. Vi är ju satta på jorden av en anledning. Det är ju menat att vi ska ha glädje och mening i livet här också, inte bara i en kommande himmel.

Anchored in Christ ✟