Trycka en bok

Mer
6 år 1 vecka sedan #1048571 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Trycka en bok

ispegelland skrev: Efter ett misslyckat bokprojekt själv, det blev ingenting av det, så har jag förstått att man INTE bara lite vagt ska sätta sig ner och skriva som det faller sig. Man SKA HA EN FÄRDIG PLAN utstakad, en ram, med en suverän början, ett bra mittparti, och ett mycket starkt slut. Dessa delar måste redan vara satta innan man börjar. Annars blir det inte bra.


Det gäller nog främst om man skriver en skönlitterär bok. Min bok blir mer fakta/andlig bok. Så jag behöver inte tänka på trappa upp spänning eller liknande.

Anchored in Christ ✟

Mer
6 år 1 vecka sedan - 6 år 1 vecka sedan #1048600 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Trycka en bok
Jag har börjat skriva nu. Jätteroligt att komma igång. Började med lite bakgrund om mig själv. Om man ska bestiga ett berg måste man ju någon gång ta första steget, eller hur ;)

Anchored in Christ ✟

Last edit: 6 år 1 vecka sedan by Zoidar.
Mer
6 år 1 vecka sedan - 6 år 1 vecka sedan #1048607 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Trycka en bok
Det går att göra pdf-filer av ett bokmanus via t.ex OpenOffice Writer. Pdf-filer går bra att läsa i en surfplatta. Det finns också ett dataprogram Calibre för att skapa eböcker.
calibre-ebook.com/
Last edit: 6 år 1 vecka sedan by Admin1.
Mer
6 år 1 vecka sedan #1048618 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Trycka en bok
Tack Admin för tips! :)

Anchored in Christ ✟

Mer
6 år 1 vecka sedan #1048666 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Trycka en bok
En gång skrev jag en text efter att någon talade om att alla på jobbet de var på riskerades att sparkas, då lade jag in text på ett USB-minne och eftersom basen på jobbet riskerades att förlora sitt jobb också tog fram sin dator så skrev han ut texten, främst för att alla skulle få behålla jobbet och texten satte de ju upp på sitt jobb och det kan nog hänt att arbetsgivaren också fick läsa vad jag skrivit, de fick behålla jobbet medan andra grupper miste sitt.alla försök att forska i detta undanbedes.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 1 vecka sedan #1048690 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Trycka en bok
Getta skrev: men det vimlar av böcker av psykiskt sjuka.

Ja, vem har intresse att läsa om mig och min sjukdom? Inget rafflande alls.